Welzijn staat voorop! En daarom werken wij vanuit een aantal klantbeloften. Dagelijks zetten wij ons in om deze beloftes waar te maken. Onze 10 klantbeloften, waarin de kernbegrippen, aandacht, respect, veiligheid en geborgenheid onze uitganspungten zijn en goede zorg onze missie.
1. Ik voel me hier thuis.
De Compagnie is gelegen in een prachtige omgeving met diverse uitval mogelijkheden. Houdt u van de bruisende gezelligheid van het nabijgelegen winkelcentrum of zoekt u liever de rust op, het kan hier allemaal! Bij ons woont u zelfstandig. Het appartement wat u huurt kan geheel naar eigen smaak ingericht worden. Uw dagritme, wensen en behoefte zullen de basis vormen voor de invulling van de zorg en begeleiding. Een lekker ontbijtje thuis voor de tv of toch liever samen, als een grote familie, ontbijten in de gemeenschappelijke ruimte. In de twee gemeenschappelijke ruimtes heerst een huiselijke en warme sfeer waar het welzijn van de bewoners altijd voorop staat. Voor een leuke dagbesteding hoeft u niet ver te zoeken. Er is binnen de compagnie genoeg te doen. Iedere week worden verschillende activiteiten georganiseerd waaraan u kunt deelnemen. Of wat denkt u van heerlijk genieten in de prachtige belevingstuin? Niets moet, het is uw thuis, u kiest.
2. Mijn naasten voelen zich hier welkom en thuis.
Familie en vrienden zijn altijd welkom. Uw bezoek kan komen wanneer dat voor u uitkomt. Ontvangt u uw bezoek in uw eigen appartement of toch liever in de gemeenschappelijke ruimte?. Wat u ook kiest, de koffie staat klaar! Eet uw bezoek ook graag een hapje mee? Zelfs dat is mogelijk, indien we dit op tijd weten.
Naasten worden uitgenodigd om actief mee te denken over passende zorg en begeleiding. Samen maken we afspraken en leggen deze vast. De eerste contactpersoon van de bewoner wordt op de hoogte gehouden van bijzonderheden. En kunnen desgewenst meelezen in het dossier. Dementie kent vaak ook gedragsveranderingen waardoor de omgang met de tijd kan veranderen. Ook hierin ondersteunen we naasten graag.
3. Ik hoor erbij en heb zinvolle bezigheden.
Wij proberen u zo goed mogelijk te leren kennen. We luisteren naar u, gaan het gesprek aan met naasten zodat we weten wat u fijn en juist niet fijn vind. We laten de regie zo veel mogelijk bij u liggen en ondersteunen waar nodig. U wordt uitgenodigd om mee te doen aan de gezamenlijke activiteiten. Maar ook stimuleren wij u in bezigheden die u zelf graag doet. Samen een rondje wandelen, tuinieren, schilderen of misschien zelfs wel boodschappen doen. We kijken graag samen naar de mogelijkheden. Bent u nieuwsgierig naar wat we hier allemaal doen? Kijk dan eens hier.
4. Ik krijg passende zorg en ondersteuning.
Samen met u bekijken we welke zorg en ondersteuning u van ons wilt ontvangen. Want wie kent u nou beter dan uzelf en uw naasten? De kans is groot dat de zorgvraag door de tijd heen gaat veranderen. We zullen daarom altijd in gesprek blijven gaan over uw gewenste zorgvraag en ondersteuning. We nemen gezondheidsklachten serieus, indien nodig nemen wij of uw contactpersoon contact op met de huisarts of specialist.
5. Ik eet en drink naar wens.
We houden rekening met uw wensen en gewoonten rondom de maaltijden. Heeft u allergieën, volgt u een bepaald dieet of heeft u iets wat u gewoonweg niet lekker vind? Wij horen dit graag zodat we hier rekening mee kunnen houden. Buiten de maaltijden door zijn er verschillende soorten tussendoortjes en de hele dag door staat de koffie, thee en fris voor u klaar.
6. Hier doe ik er toe en mag ik mezelf zijn.
Geen mens is hetzelfde, wij leren u graag kennen. Waar houd u van, wat doet u graag en wie zijn de mensen waar u veel om geeft? Wij komen dit graag allemaal over u te weten zodat we hier rekening mee kunnen houden. U maakt uw eigen keuzes maar we denken ook graag met u mee.
7. Ik maak persoonlijke afspraken over mijn welzijn.
8. Ik heb medewerkers om me heen die ik ken en vertrouw.
9. Medewerkers nemen verantwoordelijkheid voor mij.
10. Medewerkers zijn professionals en werken met plezier.